Rynek produktów personalizowanych od 1,5 roku rośnie w niespotykanym wcześniej tempie. Daje to napęd dla nowych i już istniejących e-commerców, czy to prowadzonych pod własną marką, czy w oparciu o marketplace. Rośnie również zapotrzebowanie dużych graczy na fulfilment, co jest okazją dla polskich firm, które mogą wciąż konkurować z zachodnioeuropejskimi kosztami pracy, przy zachowaniu rozsądnych cen usług spedycji cross border i krótkim czasie dostawy. We wspomniany trend wzrostowy wpisuje się również rynek produktów drukowanych na gotowych tekstyliach, typu koszulki, torby, bluzy itp.
Czym jest Aeoon?
Aeoon Technology jest producentem przemysłowych drukarek DTG, który stosuje innowacyjne rozwiązania sprzętowe, korzystając z najwyższej klasy solidnych komponentów (waga najmniejszej maszyny przekracza 1000kg), które pozwalają na stabilna pracę z dużymi szybkościami przez lata. Dzięki temu maszyny produkują nawet z prędkością do 180 koszulek na godzinę (na ciemnym tle)! Swoje centrum R&D oraz produkcję Aeoon ma zlokalizowaną w austriackim Kramsach. Jest to firma średniej wielkości, pozostająca w ścisłym kontakcie z codziennymi realiami pracy klienta. Dzięki temu zachowuje tak potrzebną w dzisiejszych czasach elastyczność – czy to w kontekście sprzętowym, oprogramowania czy organizacji, z możliwością budowy rozwiązań dedykowanych pod konkretnego klienta.
Technologia Aeoon stawia na separację procesów w trakcie druku DTG (procesu apreturowania od druku), co pozwala na większą żywotność głowic i elektroniki, większą elastyczność parku maszynowego pod względem obsługi użytków wyprodukowanych z różnych tkanin/materiałów oraz statystycznie większą prędkość całego cyklu. Aeoon rozwija produkty odpowiedzialnie, stale inwestując w rozwiązania minimalizujące konsumpcję energii oraz sprawdzone, certyfikowane przez GOTS® i ÖkoTex® tusze pigmentowe (na bazie wody).
Aeoon i e-commerce
Ze świadomością, że każde przedsiębiorstwo produkcyjne ma swoją własną specyfikę oraz oczekiwania biznesowe, Aeoon udostępnia integracje bezpośrednio z RIPem maszyny, przy wykorzystaniu standardu OPC UA lub gotowego workflow jak np. Smake.
Standard OPC UA to efekt wieloletniej pracy liderów automatyki przemysłowej, odpowiadający na fundamentalne potrzeby mapowania i wymiany rzeczywistych informacji w sposób zorientowany obiektowo. OPC UA nie definiuje konkretnego API (Application Program Interface) a jedynie format wymiany danych, który pozwala na przygotowanie integracji w sposób dokładnie dopasowany do potrzeb. Standard OPC UA będzie odpowiedni dla firmy wyposażonej we własne rozwiązanie klasy ERP, połączonej z aplikacjami frontowymi, przyjmującymi zamówienia od klientów. Przez OPC UA przesyłane są informacje o plikach graficznych, ustawienia co do mediów do zadruku, wymiary/pole zadruku i pozycje zadruku. Dane przekazywane są nie tylko do drukarki, ale również dla urządzenia do apreturowania czy utrwalania.
Alternatywą do własnej integracji jest gotowy workflow Smake, w którym zostały zidentyfikowane standardowe etapy produkcji. Każdy etap stanowi gniazdo produkcyjne spięte ze stacją roboczą, która albo nadaje barcode (magazyn) albo identyfikuje prace poprzez zeskanowanie barcodu.
Standardowo przewidziane są etapy:
- przyjęcie zamówienia z oprogramowania Shopware, Shopify, Magento, Woocoommerce, Facebook, Instagram, eBay, Amazon…
- obsługa magazynu – nadrukowana zostaje etykieta z barcodem na odpowiedni produkt z półki w magazynie
- apreturowanie – automatyczne sterowanie procesem przygotowania na podstawie danych zamówienia
- druk DTG – automatyczne ładowanie plików, kontrola pozycjonowania zadruku, automatyczne ładowanie ustawień zadruku
- utrwalanie
- dodatkowe prace uszlachetniające wydruk
- kontrola jakości
- automatyczne łączenie produktów w zamówienie
- przygotowanie do wysyłki / wydrukowanie etykiety kurierskiej
Administrator ma pełen pogląd na status zamówienia – w którym gnieździe znajduje się produkt – jak i na wydajność poszczególnych pracowników i całej linii produkcyjnej, przez co może na bieżąco optymalizować i analizować procesy w firmie.
Dynamiczny rozwój e-commerce będzie widocznym trendem w najbliższych latach, ale konkurencja również jest coraz mocniejsza i optymalizacja procesów, którą może zapewnić odpowiedni partner technologiczny, rozumiejący potrzeby produkcji personalizowanej jest składową przyszłego sukcesu.